5 Şubat 2025

Güncel Erdek Haberleri – Doğru ve Tarafsız Bilgiler

Güncelin Nabzı: Ekonomi, Spor, Teknoloji ve Magazin Haberleri ile Tarafsız Bilgiye Ulaşın!

15+ üstü 100 kişiden 96’sı e-Devlet abonesi… Hizmetlerde SGK başı çekiyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, e-Devlet Kapısı'nın 22 hizmetle başlayan yolculuğuna 16'ncı yılında 8 bin 316 hizmetle devam ettiğini belirterek, "e-Devlet Kapısı bugün itibarıyla bin 79 kuruma ait 8 bin 316 işleme ve 66 milyon 683 bin 837 kullanıcı sayısına ulaştı. 15 yaş üstü her 100 kişiden 96'sı şu anda e-Devlet Kapısı abonesi" dedi.

Türkiye’de e-Devlet Kullanımı: Vatandaşların Yüzde 96’sı Hizmetlerden Faydalanıyor

Ankara (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin dijitalleşme sürecinde önemli bir rol oynayan e-Devlet Kapısı’nın Türksat AŞ tarafından Bakanlık uhdesinde kurulduğunu vurguladı. 18 Aralık 2008’de açılışı gerçekleştirilen e-Devlet Kapısı’nın 16. yıl dönümünü kutlayan Bakan Uraloğlu, vatandaşların devlet hizmetlerine hızlı bir şekilde erişim sağladığını belirtti.

Bakan Uraloğlu, e-Devlet Kapısı’yla devlet ile vatandaş arasında katılımcı, paylaşımcı ve etkileşimli bir ilişkinin kurulduğunu ifade ederek, vatandaşların yaşam kalitesini artırdığını ve kamu hizmetlerinin daha etkin bir şekilde sunulmasını sağladığını söyledi. 16 yıl önce 22 hizmetle başlayan e-Devlet Kapısı bugün bin 79 kuruma ait 8 bin 316 işlem ve 66 milyon 683 bin 837 kullanıcı sayısına ulaşmış durumda.

15 yaş üstü her 100 kişiden 96’sının e-Devlet Kapısı abonesi olduğuna dikkat çeken Uraloğlu, hizmetlerin vatandaşlar ve devlet için önemli tasarruflar sağladığını vurguladı. 2021’de 3,1 milyar olan hizmet giriş sayısının 2024 yılının 11 ayında 4 milyarı aştığını belirten Bakan Uraloğlu, vatandaşların yüzde 95’inin e-Devlet Kapısı’ndan memnun olduğunu kaydetti.

En çok kullanılan hizmetin SGK Tescil ve Hizmet Dökümü olduğunu söyleyen Uraloğlu, bu hizmetin ardından Araç Plakasına Yazılan Ceza Sorgulama, Emeklilik Hesaplama, Çalışma Hayatı ve Vergi Borcu Sorgulama ve Ödeme hizmetlerinin de yoğun talep gördüğünü belirtti. Türkiye’nin e-Devlet uygulamalarıyla Avrupa Birliği ortalamasının üzerinde bir performans sergilediğini de ekledi.